? ??????????????Country Girl? ????? ?? ???Rating: 3.6 (28 Ratings)??49 Grabs Today. 4611 Total Grabs. ????
??Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Lead Sails? ????? ?? ???Rating: 5.0 (2 Ratings)??41 Grabs Today. 530 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, March 6, 2010

PANAS....RAHSIA MALAM MERDEKA

Kali ini saya nak kongsi satu buku yang diberi tajuk RAHSIA MALAM MERDEKA..... MOHD SAAT OMAR yang tulis..


hehe..panas tak tajuknya?
saje buat gempak je..


buku ni terbitan Dewan Bahasa & Pustaka.. tak silap harganya RM 25.00


Saya ni sebenarnya memang kurang minat nak baca buku sejarah..
Tapi sejarah ni penting tau sebenarnya.. asyik2 baca buku cinta je kan..


Saya baca buku ni kat rumah kawan saya..
Mulanya terpaksa je baca buku ni...sebab di rumah kawan saya tu tak de novel2 lain,
yang ada semua buku2 ilmiah..terutamanya sejarah2..
agak bosan la (hehe, jangan bagitau kawan saya tu)



Tema buku ni berkaitan penglibatan orang melayu dalam gerakan komunis masa perang dunia ke-2 dulu..
yang saya suka buku ni sebab saya dapat fakta sejarah berkaitan pejuang kemerdekaan negara
so, buku ni dapat bangkitkan semangat nasionalisme buat pembaca..
sesuai sangat dibaca oleh orang2 muda macam saya ni..
bagi kesedaran sikit.. betol tak?


Jangan risau, buku ni ada jugak selit kisah cinta..
Pasal keluarga..
Anda bacalah dulu ni baru tau...

Maaf la ye, kali saya tak dapat tunjuk rupa buku ni pada anda semua..
sebab buku ni kawan saya punya..
Tak sempat ambil gambar dulu..
tapi kulit buku serita ni saya rasa tak berapa cantik pun...
Yang saya ingat ada gambar bendera, askar dan darah..
Anda bayangkan sendiri la ye..
Kalau saya tukar biar menarik sikit..
Baru orang ramai terpikat untuk nak baca..


Satu lagi, saya tertarik pada kata2 pada akhir bab buku ni..


"tiada pesanan akhir daripada aku untuk kamu semua.
Cuma, pilihlah hero dalam hidup kamu yang
dirasakan betul dan turut jejaknya..
Jika tidak, cerminlah diri kamu dan bertanya,
apa yang telah aku buat untuk memperjuangkan
negara, bangsa dan agama ini..."

Best kan kata2 ni?

Renung..renungkan dan selamat membaca..!

1 pendapat anda?:

Unknown said...

baik lah blog ini byk mentaaruf novel2 yg prnh d bce..antara lain perl ditambah adelah links yg berkaitan agar follower tahu mengenai novelis, dan medium perkembangan dunia penulisan...