? ??????????????Country Girl? ????? ?? ???Rating: 3.6 (28 Ratings)??49 Grabs Today. 4611 Total Grabs. ????
??Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Lead Sails? ????? ?? ???Rating: 5.0 (2 Ratings)??41 Grabs Today. 530 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, March 19, 2010

DRAMA PENTAS - KARBALA

Buku yang saya nak kongsi dengan anda semua kali ni bukan macam novel yang saya selalu baca tau..
Buku ni sebenarnya berbentuk drama pentas..




Kenapa tetiba saya bli buku ni?
saje je nak tukar angin..
asyik bace novel cinta je kan..hehe

Saje nk try baca,
Orang kata, tulisan FAISAL TEHRANI ni best..
tak pernah pun baca hasil tulisan Faisal sebelum ni..

Tajuk buku ni KARBALA..
Harga RM 18.80
Tapi saya beli di Popular, dapatla diskaun sebab ada kad ahli.

TA'ZIYAH KARBALA...
apa benda tu??

Ta'ziyah di sini bermaksud drama rakyat untuk mengenang peristiwa terbunuhnya IMAM HUSSIEN A.S bersama 72 keluarga dan sahabatnya di Padang Pasir Karbala..




Mulanya agak susah jugak nak ikut cerita ni..
sebab berbentuk skrip
ada 3 bab
Tapi bila dah baca sampai akhir,
best jugak rupanye..tentang sejarah yang saya tak pernah ambil tahu
sedih pulak tu..
tak rugi saya beli buku ni..

kata-kata yang paling menyayat hati saya ialah
"sampai hati kalian tak punya hati untuk sampai hati!"

begitu dalam maksud kata-kata ini..

selain drama karbala
dalam buku ni juga ada wawancara dendan Faisal Tehrani dalam Majalah Millinia Muslim dan Majalah Dewan Sastera..
Ada juga pembentangan kertas kerja tentang sejarah boria..

Kalaulah saya dapat tengok drama pentas@ teater cerita Karbala ni mesti seronok kan..

1 pendapat anda?:

Anonymous said...

karbala bg saya mempunyai jalan cerita agak sukar difahami pada mulanya..
tp bile cube terus membaca kite akan trus faham dan dapat selami pengorbanan org dulu..