? ??????????????Country Girl? ????? ?? ???Rating: 3.6 (28 Ratings)??49 Grabs Today. 4611 Total Grabs. ????
??Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Lead Sails? ????? ?? ???Rating: 5.0 (2 Ratings)??41 Grabs Today. 530 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, March 6, 2010

HIDUP BERMADU...MANIS KE???



Satu lagi novel yang anda perlu baca...

KUSERAHKAN KASIH....oleh FIDA ROHANI..



Saya dah jarang baca novel...
Kononnya nak tumpu kat study la..
Novel ni pun saya baca masa cuti sem baru2 ni..
itu pun novel kakak saya.



Saya suka cerita ni sebabnya ceritanya seimbang, menyokong, menolak, kebaikan dan keburukan..
Ha....apa maksud semua tu??


Tema novel ni...MADU
bukan madu yang kita makan manis tu..sapu kat roti...
Ni cerita kisah hidup orang yang bermadu..poligami la..


Watak utamanya Intan Fariha, seorang wartawan.
Intan ni kena cover ruangan poligami..
So, nak dapatkan bahan2, Intan ni banyak la jumpa isteri2 yang dimadukan..
dan....suami2 yang memadukan isteri2nya,


Malah, kawan2 rapat Intan,iaitu Jasmin ,Salina pun hidup bermadu...
Yang lebih menghidupkan cerita ni,
Intan sendiri pun hidup bermadu....isteri ke-2 kepada Datuk Amar Kamarul

Novel ni memang manis la..
banyak betol madu..nasib baik semut tak berkerumun..hehe..


Dan akhirnya......Intan sendiri diceraikan selepas 20 tahun berkahwin.

kenapa pulak???

anda bacalah sendiri ye...hehehe..



Part yang paling saya suka ialah,

part Jasmin yang sanggup menggunakan bomoh hingga menggadaikan dirinya kepada bomoh tersebut untuk menundukkan suaminya..


Saya suka part ni bukannya apa,
Benda ni buat saya terfikir,
Si Jasmin ni belajar tinggi2,
tapi bila berhadapan ngan hidup bermadu,
sanggup jadi bodoh,
ambil jalan singkat..

MACAM NI KE CARA SAYANG PADA SUAMI??



Kita kan ada pegangan agama..
Mintak2 la kita semua tak terlibat dengan benda2 tak elok cam ni..


Buku ni banyak buat saya berfikir,
memangla saya masih belum ada suami..
tapi kena la ambil iktibar kan..



Saya rasa elok sangatlah wanita2 di luar sana membaca novel ini..

tak kira yang dah bergelar isteri@ belum..

lelaki pun patut baca jugak

pas tu anda bolehla buat pertimbangan sendiri..



Selamat membaca & selamat berfikir..

13 pendapat anda?:

Malihah Maswan said...
This comment has been removed by the author.
Malihah Maswan said...

ak x ske hdup brmadu...

Dehearty_Myra said...

tolonglahh...x nak hidup bermadu..nnti makan hati..rela pilih antara 2..tapi dapat payung emas..nk kna wat isthikoroh dulu apa pun huhu

myra said...

xnak hidup bermadu..makan hati..tapi dapat payung emas..wat la isthikoroh dulu ye kengkawan..before apa pun..

myra said...

xnak hidup bermadu kalau boleh..tapi apa kan daya sgalanya bukan di bawah khndak kita kdg2 2..takdir..mcm na pun think before do it..fikir HEARTY insan2 sekeliling..kaum Adam ni kna la syukur dgn apa yg ada..

Ain Nabihah Bt Ahmam said...

emmm...aku lg x suke
mau terbang piring umh aku klu laki aku kwin 2.haha..aku rs majoriti pmpn2 kat luar 2 x suke d madu termsukla oja.btl x?
huhu

Ain Nabihah Bt Ahmam said...

aku x sggp dmadu
x psl2 t piring terbang hggp kat muke laki aku..
haha

terbangjauh said...

emm...susah nk ckp la ain.. x nk mcm mne pn, bnda 2 dibolehkn..

M.SYAMSUL ANAM BIN QAMARUL HUDA said...

madu itu manis .. tpi hidup bermadu .. bgi ku tidak..

Ain Nabihah Bt Ahmam said...

bgs anam ni..
memahami ht pmpn..
thanx kwn =)

imtiyaz said...

wah bgsla anam...k.mahani pn xssgup hdup b'madu...oleh itu,apabila tlh b'khwin jgela suami kte elok2....he2...insya'allah dia xkn cri len.....

terbangjauh said...

x sangka ada jugak lelaki ckp tidak pada 'madu'..

terbangjauh said...
This comment has been removed by the author.